CRM software | Alles over selectie - ICTinformatiecentrum.nl

CRM software

Alles over de selectie en implementatie van CRM software

CRM software automatiseert het marketing- en salesproces van uw organisatie. Het maakt uw acquisitie succesvoller, verbetert het relatiebeheer en ondersteunt u bij marketing automation. Gaat u een nieuw CRM systeem kiezen of bent u al gestart met een CRM selectie traject, dan moet u veel keuzes maken. Met (e-)boeken, whitepapers, de CRM box, checklists en gerichte informatie helpt het ICT informatiecentrum u bij het nemen van goede beslissingen over CRM.

Vraag het ons

Heeft u een specifieke vraag over CRM software, kunt u de informatie die u zoekt niet vinden of weet u niet goed wat u het best kunt aanvragen? De Servicedesk van het ICT informatiecentrum helpt u graag: 085 40 10 218.

CRM software

CRM software maakt relatiebeheer, account management en goed georganiseerde acquisitie mogelijk. Dat maakt CRM software onmisbaar in iedere organisatie met klanten, leden of andere relaties. Enkele bekende CRM aanbieders zijn Salesforce, Microsoft en Teamleader. Tientallen andere CRM oplossingen zijn minder bekend en hebben hun eigen specifieke eigenschappen en kwaliteiten. Door het grote aanbod van oplossingen is de selectie van CRM software lastig. Om u hulp te bieden bij het selecteren en implementeren ervan, publiceert het ICT informatiecentrum praktische informatie in de vorm van (e)boeken, whitepapers, checklists, overzichten, de CRM box en meer. U vindt alle informatie via deze website.

CRM box: alles over CRM selectie

De CRM box is al vele jaren de meest gebruikte informatiebron bij CRM selectie. De door het ICT informatiecentrum samengestelde box vertelt u alles over het toepassen, selecteren en implementeren van CRM software. Het ICT informatiecentrum stuurt niet in de oplossing die u moet kiezen en heeft geen belang bij de keuzes die u maakt. Lees meer over de CRM box en hoe u deze gratis aanvraagt.

  

Hier direct aanvragen kan ook

   

CRM whitepapers

Specialisten op het gebied van CRM software publiceren hun kennis, ervaringen, praktijkverhalen, tips en adviezen over CRM in de vele whitepapers die u via de website ICTwhitepapers.nl van het ICT informatiecentrum kunt downloaden.. Ook via de CRM box heeft u de beschikking over whitepapers rondom het toepassen, selecteren en implementeren van CRM software. Bekijk de CRM whitepapers.

Gratis boeken

CRM software, CRM software selectie, Haal alles uit uw softwareprojecten en het Handboek Softwareselectie zijn enkele titels van een reeks boeken en e-boeken over de selectie en implementatie van CRM software. Alle boeken zijn door het ICT informatiecentrum zelf samengesteld en daardoor uitsluitend hier gratis voor u beschikbaar. De CRM boeken bevatten talloze tips en adviezen van CRM specialisten.

Wat is CRM software?

CRM software ondersteunt het commerciële proces van uw organisatie: relatiebeheer, acquisitie, marketing en service. Doel hiervan is het optimaliseren van de relatie tussen uw organisatie en uw klanten en prospects. Een CRM systeem speelt een centrale rol in het verzamelen, bewerken en beheren van de klantinformatie en zorgt voor de integratie en communicatie van verschillende afdelingen. Meer over de keuze en toepassing van CRM software leest u in de CRM box en in de boeken, whitepapers en overige publicaties die het ICT informatiecentrum heeft samengesteld in samenwerking met CRM specialisten. Lees meer over CRM software in de CRM box, boeken en whitepapers van het ICT informatiecentrum of op de pagina Wat is CRM.

CRM in de cloud

CRM software is, evenals andere bedrijfssoftware, steeds vaker beschikbaar als cloud oplossing. Voordeel daarvan is dat uw CRM systeem voortaan via internet vanaf iedere plek en met ieder apparaat beschikbaar is. Maak hier kennis met CRM in de cloud, met de voordelen en nadelen ervan en met aspecten die de veiligheid van uw data en de betrouwbaarheid van deze oplossing garanderen.

CRM implementatie

Niet iedere implementatie van CRM software loopt vlekkeloos. Op papier lijkt alles te kloppen, maar in de praktijk worden verkeerde keuzes gemaakt die de werking van het CRM systeem anders maken dan vooraf was gehoopt. Planningen worden niet altijd gehaald, belangrijke stappen worden overgeslagen en er doen zich tijdens de implementatie meer problemen voor dan vooraf ingeschat. Telkens weer blijkt hoe cruciaal een goede voorbereiding is voor het slagen van een CRM project. Tegen welke problemen u kunt aanlopen en hoe u die voorkomt, wordt uitgebreid behandeld in de informatie van de CRM box. Lees meer over CRM implementatie.

CRM leveranciers

Op basis van welke criteria selecteert u een CRM leverancier? Het antwoord op die vraag is afhankelijk van de hulp die u nodig heeft en de fase in het CRM selectietraject. Wij onderscheiden CRM leveranciers die de software zelf ontwikkelen, onafhankelijke CRM adviseurs, partijen die u helpen met de implementatie van de software en alle mixvormen daartussen. Lees hier meer over CRM leveranciers.

CRM pakketselectie

CRM oplossingen verschillen in techniek en functionaliteit. CRM in de cloud wordt steeds belangrijker, evenals social CRM en mobiele CRM toepassingen (mobile CRM). Door de vele keuzes is pakketselectie lastig. Hoe beter uw voorbereiding op het selectieproces en hoe meer u zelf over pakketselectie weet, des te beter zal uw uiteindelijke keuze passen bij uw bedrijfsproces. Zorg er in ieder geval voor dat u niet volledig afhankelijk bent van CRM leveranciers en adviseurs. Lees meer over CRM pakketselectie.

CRM checklist

Om de beste keuzes te kunnen maken, moet u de eigenschappen van beoogde CRM oplossingen beoordelen aan de hand van uw eigen eisen en wensen. Het is praktisch als u daarbij een checklist gebruikt. U vindt deze checklists en alle informatie hierover in de CRM box. Lees hier alvast de over enkele belangrijke aspecten van uw CRM selectieproces, die u zeker onderdeel moeten uitmaken van uw CRM checklist.

Stappenplan selectie

Om een CRM selectie- en implementatietraject zo goed mogelijk te laten verlopen, zijn goede stappenplannen onmisbaar. Het ICT informatiecentrum heeft voor iedere stap in deze trajecten informatie beschikbaar die u helpt om de selectie zo goed mogelijk te organiseren, zoals informatie over de keuze van een CRM leverancier, strategie, stappenplannen, selectie criteria en valkuilen. Alle informatie over CRM selectie vindt u ook terug in de CRM box.

Volg de ICT nieuwsbrief

Als u verantwoordelijk bent voor de CRM toepassingen in uw organisatie, houden wij u via de ICT nieuwsbrief op de hoogte van de ontwikkelingen die belangrijk voor u kunnen zijn. Overladen zullen wij u niet. Wij informeren u alleen over het CRM nieuws dat van belang is. Hiermee kunt u de grote lijnen te blijven volgen en hier tijdig naar handelen. Uw mailadres is voldoende om u aan te melden voor de ICT nieuwsbrief.

Trends

CRM in de cloud, mobile CRM of social CRM zijn nog nieuwe ontwikkelingen in de manier waarop u gebruik kunt maken van CRM software. Generieke, algemeen toepasbare oplossingen krijgen steeds meer speciale versies gericht op een branches en typen salesprocessen. CRM systemen ontwikkelen zich. Wij helpen u met het volgen van deze CRM trends.

Meer CRM software

Informatie over CRM software krijgt u ook via diverse andere kennisproducten en websites van het ICT informatiecentrum. Lees daarom ook CRM nieuws, volg de ontwikkelingen via de ICT nieuwsbrief en bezoek CRMsystemen.nl.