CRM advies | Wie kan u helpen en adviseren?

CRM advies

CRM advies bestaat uit alle vormen van adviezen die u helpen bij het ontwikkelen en implementeren van klantgericht werken en de marketing- en salesaanpak die daarvoor nodig is. Deel dus organisatorisch gericht, maar voor uw CRM project vooral gericht op het toepassen, selecteren, implementeren of optimaliseren van CRM software. Afhankelijk van waarover u advies wilt krijgen zijn er verschillende mogelijkheden. Op onze website over CRM systemen lichten we deze mogelijkheden verder toe.

Bekijk CRM adviseurs op ICTleveranciers.nl

Lees meer over CRM adviseurs op CRMsystemen.nl

Belang van goed advies

CRM advies is ondersteunend bij het bepalen van de meest effectieve manier om klantrelaties te beheren en te versterken en de rol die software daarbij kan spelen. Goed advies helpt u bij het in kaart brengen van specifieke behoeften, het vaststellen van het benodigde budget en de keuze van de best passende CRM software. Een betrouwbare advisering houdt rekening met bestaande bedrijfsprocessen, toekomstige ontwikkelingen en de aanwezigheid van IT systemen waarmee koppelingen gerealiseerd moeten worden. Daarnaast kan CRM advies gericht zijn op de technische aspecten van de implementatie en de organisatorische aspecten daarvan, zoals gebruikersacceptatie, training en support.

Vormen van CRM advies

Afhankelijk van het doel zijn er verschillende vormen van CRM advies. Voorbeelden daarvan zijn:

  • Strategisch advies, gericht op de doelen die u met hulp van de software wilt bereiken.
  • Implementatie advies, gericht op de feitelijke implementatie van de software.
  • Technisch CRM advies, waarbij het gaat om bijvoorbeeld databases, infrastructuur en datasecurity.
  • Procesoptimalisatie, gericht op het stroomlijnen van uw bedrijfsprocessen.

    Meer weten? Vind alle informatie via de CRM kennisbank