CRM software | Oplossingen, leveranciers, informatie

CRM software

Oplossingen, leveranciers en informatie

 

Wat wilt u?

CRM project starten > Lees ‘Zo pakt u uw CRM project aan’
CRM software selecteren > Gebruik de gratis CRM box
Meer informatie > Vind alles over CRM via de CRM kennisbank
Geïnformeerd blijven > Volg de ontwikkelingen via de ICT nieuwsbrief

CRM oplossingen, leveranciers en informatie

CRM (customer relationship management) software ondersteunt de commerciële processen van uw organisatie: leadgeneratie, sales, relatiebeheer, service en marketing. Daarnaast speelt een CRM systeem een centrale rol in het verzamelen, bewerken en beheren van klantdata en zorgt het voor de integratie en communicatie van verschillende afdelingen. Het belang van CRM is dan ook groot. Dat stelt hoge eisen aan de oplossing die u wilt selecteren en implementeren en aan de leveranciers en adviseurs die u daarbij kunnen helpen.

Zo pakt u uw CRM softwareproject aan
CRM project starten?
Lees deze adviezen!

 

“Een CRM oplossing kiezen is niet moeilijk, de beste keuze maken wel.”

[ CRM BOX ]

 

Moderne CRM software, nieuwe mogelijkheden

Nieuwe ontwikkelingen bieden steeds weer nieuwe mogelijkheden om uw marketing en sales verder te optimaliseren. Zo helpt artificial intelligence u bij het samenstellen van klantprofielen, marktsegmentatie, campagneoptimalisatie, chatbots voor klantenservice, leadkwalificatie, data entry of andere vormen van service die u aan uw klanten kunt verlenen. Data analytics tools geven u steeds meer inzicht in het gedrag van uw klanten en prospects, waardoor u nog meer controle kunt krijgen op uw salesprocessen. Marketing automation helpt u met het automatisch opvolgen van leads en de communicatie met uw klanten. Volg de ontwikkelingen via de ICT nieuwsbrief of ICT kennishub.

5 belangrijke tips als u nieuwe CRM software zoekt

  • Verdiep u in de mogelijkheden en ontwikkelingen. Leveranciers en specialisten weten het meest over de software en het uitvoeren van implementaties. Maak gebruik van de informatie en kennis die zij u te bieden hebben.
  • Laat niet door anderen bepalen wat voor u de beste oplossing is. Bedrijven en websites die de selectie voor u doen, zeggen vaak onafhankelijk te zijn, maar zijn dat zelden of niet. CRM advies is alleen onafhankelijk als een adviseur op geen enkele manier belang heeft bij uw keuzes.
  • Omdat de meeste bedrijven weten wat CRM software is en het al langere tijd gebruiken, en omdat de abonnementskosten relatief laag zijn, worden beslissingen over CRM software soms te snel genomen. Vergis u niet in de gevolgen van een verkeerde keuze. Neem de tijd voor een goede oriëntatie, selectie en implementatie.
  • Kijk niet naar hoe u uw huidige salesprocessen kunt gaan uitvoeren met nieuwe CRM software, maar bedenk eerst hoe uw sales- en marketingprocessen er over 5 jaar uitzien. Richt daar uw zoektocht op.
  • Bekende CRM leveranciers zijn bijvoorbeeld Salesforce, Microsoft en Teamleader. Vele andere CRM oplossingen zijn minder bekend en hebben hun eigen specifieke eigenschappen en kwaliteiten. Kijk ook naar oplossingen die speciaal ontwikkeld zijn voor uw bedrijfsgrootte, toepassing of branche en naar leveranciers die daarin thuis zijn.
  • De CRM box heeft al duizenden organisaties geholpen bij maken van de beste keuzes en het succesvol uitvoeren van hun project. Vraag de box aan voordat u keuzes maakt.

Salestech – Ontvang dit boek gratis!

Salesprocessen digitaliseren steeds verder. In toenemende mate bepaalt de inzet van technologie het succes van uw marketing en sales. Wat betekent dit voor uw CRM systeem? Hoe bepaalt dit uw keuze? Op welke manier moet u rekening houden met de rol van social media of artificial intelligence bij het bouwen van uw ‘ultieme salesmachine’? In dit boek leest u de antwoorden. De boodschap: wie slim gebruik maakt van moderne technologie bereikt meer klanten, versnelt het verkoopproces en verkoopt meer. Ontvang dit boek gratis als onderdeel van de CRM box.

Salestech

CRM leveranciers

De keuze van de software is belangrijk, maar de selectie van een CRM leverancier zo mogelijk nog belangrijker. Op basis van welke criteria selecteert u een CRM leverancier? Het antwoord op die vraag is afhankelijk van de hulp die u nodig heeft en de fase in het CRM selectietraject. Wij onderscheiden CRM leveranciers die de software zelf ontwikkelen, onafhankelijke CRM adviseurs, partijen die u helpen met de implementatie van de software en alle mixvormen daartussen. Meer over CRM leveranciers.

CRM implementatie

Zoals bij veel andere bedrijfssoftware ook het geval is, verloopt een CRM implementatie vaak niet probleemloos. Op papier lijkt alles te kloppen, maar in de praktijk worden verkeerde keuzes gemaakt en is de werking van het CRM systeem anders dan vooraf was gehoopt. Planningen worden veelvuldig overschreden, belangrijke stappen worden overgeslagen en er doen zich tijdens de implementatie meer problemen voor dan vooraf was ingeschat. Telkens weer blijkt hoe cruciaal een goede voorbereiding is voor het slagen van een CRM project. Wat is een goede aanpakt? Meer over CRM implementatie.

Volg de ontwikkelingen

Als u verantwoordelijk bent voor de WMS toepassingen in uw organisatie of als u betrokken bent bij andere beslissingen rond digitalisering, bedrijfssoftware, datatoepassingen of andere ICT oplossingen, lees dan de ICT nieuwsbrief. Via de ICT nieuwsbrief blijft op de hoogte van de ICT ontwikkelingen die belangrijk voor u zijn.


 

Meer weten? Vind alle informatie via de CRM kennisbank

Lees verder

CRM oplossingen
CRM leveranciers
CRM advies
CRM selectie
CRM implementatie
CRM box
Wat is CRM?
CRM in de cloud
CRM whitepapers
CRM boeken